Haber

Porsche’nin İlk Tamamen Elektrikli SUV Modeli: Yeni Macan

Porsche, ilk tamamen elektrikli SUV modelini tanıttı: Maksimum 639 PS güç aktarım sistemine sahip Yeni Macan, her türlü zemin koşulunda ve günlük kullanımda yüksek performans sağlıyor.

Yeni Macan 4, (WLTP’ye göre) 270 kW’a kadar yüksek hızlı şarj kapasitesine sahip bataryasıyla şehir içinde 784 km’ye kadar menzil sunuyor.

Porsche Macan, 2014’teki ilk lansmanından on yıl sonra, tamamen elektrikli modeliyle ikinci nesline giriyor. Bugüne kadar dünya çapında 800 binden fazla Macan modelinin teslimatını gerçekleştiren Porsche, bu başarı öyküsünü Leipzig tesisinde net karbon nötr formülle üretilen tamamen elektrikli Yeni Macan modeliyle sürdürüyor.

Modern ve zamana meydan okuyan tasarımı, karakteristik Porsche performansı, uzun menzili ve günlük kullanım kolaylığıyla yeni Macan 4 ve yeni Macan Turbo, lüks SUV tercih etmek isteyen Porsche tutkunlarının beklentilerini tam anlamıyla karşılamayı hedefliyor.

Porsche AG Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Blume, “Olağanüstü elektrik performansı, yeni Sürücü Deneyimi ve etkileyici tasarımıyla Macan’ı tamamen yeni bir seviyeye taşıyoruz” dedi.

 

800 Volt Altyapıya Sahip Yeni Premium Elektrik Platformu

Yeni Macan, Porsche’nin Premium Elektrikli Platformunda yükselen ilk model olma özelliğini taşıyor.

800 Volt mimarisiyle tasarlanan otomobil, 100 kWh kapasiteli yüksek gerilim bataryasıyla dikkat çekiyor.

270 kW DC şarj kapasitesine sahip olan batarya, hızlı şarj istasyonunda yaklaşık 21 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj edilebiliyor. Sürüş sırasında rejenerasyon sayesinde 240 kW’a kadar güç geri kazanılabilir.

 

Sportif Coupé benzeri Tasarım ve Artırılmış Boyutlar

Yeni Macan, karakteristik Porsche çizgisine sahip coupe tavan tasarımı ve çerçevesiz kapılarıyla şık ve sportif bir duruş sergiliyor. Yeni Macan 4.784 mm uzunluğunda, 1.938 mm genişliğinde ve 1.622 mm yüksekliğindedir. Otomobilin büyütülmüş boyutları, daha keskin sınırları ve Porsche Tasarım DNA’sı sayesinde dinamik bir görünüm sunuyor. Yeni Macan, artırılmış aks mesafesi (2893 mm) ve 20 – 22 inç genişliğindeki jant seçenekleriyle daha kaslı görünüyor. Aracın çamurluklarına yerleştirilen dört noktalı LED’lere sahip gündüz farları aracın genişliğini vurguluyor. Altta konumlanan ana farlarda opsiyonel olarak Matrix LED teknolojisi satın alınabiliyor. Aracın arkasındaki Porsche logosu artık arka lamba grubunda 3 boyutlu olarak yer alıyor.
 

Daha Yüksek Bir Menzil İçin Aktif ve Pasif Aerodinamik Unsurlar

Porsche, daha uzun menzil için tasarım DNA’sını yumuşatılmış aerodinamik özelliklerle birleştiriyor. Menzili ve güç tüketimini olumlu yönde etkileyen aktif ve pasif aerodinamik unsurlar sayesinde 0,25 hava sürtünme katsayısına sahip olan Porsche Aktif Aerodinamik (PAA), yeni Macan’ı piyasadaki en aerodinamik SUV’lardan biri haline getiriyor.

PAA sistemi, uyarlanabilir arka spoyleri, ön hava girişlerindeki aktif soğutma kapaklarını ve aracın altında esnek kaplamaları içeriyor. Far modülünün altındaki hava kapakları ve alçak ön kısım hava akışını iyileştirir. Arkada yan spoyler ve difüzör aerodinamik verimlilik sağlıyor.

İki Bagaj Bölmesi ve Daha Büyük İç Hacim

Yeni Macan, günlük kullanılabilirliği, yeni donanım seçenekleri ve geniş kişiselleştirme seçenekleriyle performans odaklı bir SUV. Araçtaki model ve donanıma bağlı olarak bagaj kapasitesi 540 litreye kadar çıkabiliyor. Ayrıca kaputun altında ‘frunk’ adı verilen 84 litre kapasiteli ikinci bir bagaj bölmesi yer alıyor. Bu, içten yanmalı modele kıyasla 127 litre daha fazla bagaj hacmi sunuyor.

 

Yüksek Teknolojiyle Porsche Sürüş Deneyimi

Yeni Macan, kavisli tasarıma sahip 12,6 inçlik dijital gösterge paneli, 10,9 inçlik merkezi ekran ve isteğe bağlı yolcu ekranı dahil olmak üzere üç yeni ekranla donatıldı.

Porsche Sürüş Deneyimi ayrıca ilk kez artırılmış gerçeklik teknolojisine sahip bir HUD (Head Up Display) ekranını da içeriyor. Gezinme okları gibi sanal görseller gerçek dünyaya sorunsuz bir şekilde entegre edilir.

 

Arka Aks Direksiyonlu ve İki Valfli Amortisörlü İlk Macan

Porsche, Macan’ı geliştirirken sürüş dinamiklerine ve Porsche’ye özgü karakteristik direksiyon hissine büyük önem verdi. 4 tekerlekten çekiş sistemine sahip Macan 4 ve Macan Turbo’da elektronik kontrollü Porsche Traction Management (ePTM) teknolojisi kullanılıyor. Bu teknoloji, geleneksel 4 tekerlekten çekiş sistemine göre beş kat daha hızlı çalışıyor ve savrulmaya 10 milisaniye içinde tepki verebiliyor. Macan Turbo modelinde arka aksta yer alan elektronik kontrollü diferansiyel kilidi Porsche Torque Distribution Plus (PTV Plus), yol tutuşunu ve sürüş keyfini artırıyor.

Yenilenen Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi (PASM) sistemi, iki valf teknolojisine sahip amortisörleri içeriyor. Daha geniş çalışma aralığına sahip amortisörler sayesinde konfor ve performans arasında daha geniş bir aralık sunuluyor. Bu, sürüş programları arasındaki farkları daha da belirgin hale getirir.

Macan’da ilk kez opsiyonel olarak sunulan arka aks yönlendirme sistemi 5 derecelik dönüş açısına sahip. Bu sistem sayesinde şehir içi trafikte ve hareket halindeyken 11,1 metrelik kompakt bir dönüş çapı sunuyor ve markanın stabil ve hassas ön aks direksiyonu ile desteklenen yüksek hızlarda olağanüstü sürüş stabilitesi sağlıyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu