Tablet satışları düşmeye devam ediyor; Chromebook’lar bu düşüşe meydan okuyor
Analiz şirketleri IDC ve Canalys, ikinci çeyrekte tablet satışlarının yıllık bazda düştüğünü, Chromebook’ların ise dayanıklılığını koruduğunu açıkladı.IDC’ye göre küresel tablet satışları %29,9 düşüşle 28,3 milyon adede geriledi.
Apple’ın enflasyonist baskılara karşı direncini sürdürmesi de dikkat çekiyor. Şirket, tablet alanında %37 pazar payıyla liderliğini korumayı başarırken, satışlarda bir önceki yıla göre %16,8 düşüş yaşadı.Apple müşterileri daha varlıklı alıcılar olarak görüldüğü için bu oldukça cazip, ancak şimdi onlar da etkilenmiş görünüyor.
IDC, Apple’ın varlıklı kullanıcı tabanının, şirketi mevcut düşüşten kurtarmak için rakiplerinden daha iyi bir konuma getirebileceğine inanıyor. Samsung’un yılın ikinci yarısında premium ve geniş ekranlı ürünlerle üst düzey tablet segmentindeki talebi artırmayı hedeflediğini de sözlerine ekledi.
Tablet pazar payının küresel ölçekte dağılımı aşağıdaki tabloda verilmektedir:
Chromebook tarafında, IDC verileri karıştırma konusunda berbat bir iş çıkardı. Burada, IDC’nin Chromebook’ların biraz düştüğünü, Canalys’in ise satışların biraz arttığını söylediğini belirtmek gerekir. IDC tarafından sağlanan verilerde önemli hatalar olduğundan, Canalys’in rakamları daha güvenilir görünüyor. Ve bu rakamlar, Chromebook’ların %1,2 arttığını gösteriyor.
Chromebook pazarının meydan okumasının nedeni, ikinci çeyrekte yıllık bazda %69,2 büyüyen ve pazar payını Lenovo, Dell ve Acer’ı geride bırakarak %16’dan %26,7’ye çıkaran HP.
İşte Chromebook pazar payının dökümü:
Canalys’e göre, Chromebook büyümesi eğitimdeki güçlü talepten kaynaklanıyor. UNESCO’nun teknolojiyi sınıfın dışına çıkarmaya yönelik son daveti göz önüne alındığında, Chromebook satışlarının boşa gidip gitmediğini izlemek ilginç olabilir.